Основне завдання національної
школи – дати учням знання з основ наук, сформувати відповідальне ставлення до
набуття знань, стійку потребу у самоосвіті, вміння застосовувати набуті знання
в життєтворчій діяльності.Визначальну роль у цьому процесі відіграє книжка.
Книга - одне найбільших чудес створених
людиною.
Відтоді, як люди навчилися писати, всю свою мудрість вони
довірили книжкам. Книги відкривають вам світ, допомагають уявити минуле.,
зазирнути в майбутнє. В усі часи книгу завжди любили і шанували, тривалий
час вона була єдиним джерелом інформації.
Спілкування з книгою допомагає людині оволодіти певною сумою знань,
засвоїти досвід попередніх поколінь, прилучає її до культурних надбань та
цінностей українського народу, його звичаїв і традицій.
Навчити дитину любити книгу, сприймати як життєдайне
невичерпне джерело пізнання світу, знань, виховувати любов до книжки,
прищеплювати навички бібліотечно – бібліографічної грамотності – основні
завдання гуртка.
Мета:
Дидактична: ознайомити учнів з історією створення книги з давніх часів
по теперішній час;
розповісти, якиий шлях пройшла книжка; навчити основам бібліотечно –
бібліографічних знань, користуванню довідково – інформаційним апаратом,
практичним навичкам користування бібліотекою.
Розвиваюча: показати учням значення
книги в розвитку світового
суспільства;розвивати культуру мислення, уяву; розвивати уміння правильно
читати книги, образно висловлювати
думки;розвивати логіку та інтелект.
Виховна: викликати інтерес до книги та історії її виникнення; виховувати
любов до книги, бережне ставлення до
неї;культуру читання; виховувти гуманізм через прищеплення і розуміння
загальнолюдських цінностей через вивчення і розуміння світової літератури.
Завдання:
-
надання
методично – інформаційної допомоги учням в оволодінні основам наук, у
самоосвітній роботі;
-
розвивати
художній смак і самостійність суджень;
-
розвиток
пізнавальних інтересів та культури розумової праці;
-
розвивати
навички самостійної роботи в бібліотеці;
-
познайомити
учнів з процесом створення книги;
-
розвивати
кмітливість та уявне мовлення;
-
поглиблення
знань про книгу;
-
зробити
книгу супутником життя;
-
прищеплювати
знання та вміння бережного поводження з книгою;
-
виховання
в читачів бажання самостійно розширювати обсяг знань інформаційної культури;
-
вчити
дітей шанувати рідну мову, духовні надбання українського народу;
-
виховання
мовного етикету;
-
краєзнавче
виховання;
-
екологічне виховання;
-
естетичне
виховання;
-
індивідуальна
робота з читачами;
-
впровадження
інформаційних технологій обслуговування
читачів;
-
організація
роботи щодо збереження підручників у рамках акції «Живи, книго!»
-
формування
наукового світогляду;
-
формування загальнолюдських моральних цінностей;
-
реалізація
завдань державної політики в галузі освіти;
Програма гуртка «Юні
книголюби»
№ з/п
|
Зміст діяльності
|
Кількість годин
|
1
|
Еволюція книги.
Книга – джерело знань.Роль
книги в житті людини. Писемні пам′ятки України.
|
3
|
2
|
З історії бібліотек.
Найдавніші
бібліотеки світу.Найбільші бібліотеки світу.
Правила
користування бібліотекою.
Права і обовязки
читачів.
Організація
обслуговування читачів у бібліотеці.Абонемент. Читальний зал.
Шкільна
бібліотека. Цілі, задачі, зміст роботи. Типологія бібліотек. З історії
книгодрукування.
|
7
|
3
|
Специфіка наукових та періодичних видань.
Науково – пізнавальна література. Структура
наукової книги. Періодичні видання. Знайомство з періодичними виданнями, які
передплачує шкільна бібліотека.
|
4
|
4
|
Довідково – інформаційний фонд бібліотеки.
Словники –
структурна одиниця ДІФ. Групова та індивідуальна робота із словниками.
Енциклопедія -
структурна одиниця ДІФ. Групова та індивідуальна робота з енциклопедіями.
Довідники -
структурна одиниця ДІФ. Групова та індивідуальна робота з довідниками.
|
10
|
5
|
Система каталогів та картотек у бібліотеці.
Бібліотечні
каталоги та картотеки, їх призначення. Алфавітний і систематичний каталоги.
Картотеки шкільної бібліотеки.
|
7
|
6
|
Дитяча література.
Художня дитяча
література.Огляд дитячої літератури у бібліотеці. Дитячі письменники.
|
4
|
7
|
Збереження
книжкового фонду
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар